Alle diensten van Mensendieck-praktijk de Keyzer

Diverse lichamelijke klachten hangen samen met een verkeerde houding en het verkeerd gebruiken van uw spieren. Mensendieck-praktijk de Keyzer in Amstelveen biedt verschillende behandelingen aan om uw klachten te verlichten en te helpen voorkomen als deze samenhangen met uw houding, het gebruik van uw spieren en beweging in het algemeen. Zo kunt u bij ons uiteraard terecht voor traditionele mensendiecktherapie, maar bieden wij ook hot-stone-massages, triggerpoint-therapie en zwangerschapsbegeleiding aan. Hier leest u meer over deze diensten.

Mensendiecktherapie
Mensendiecktherapie helpt u meer inzicht te krijgen in de onderliggende oorzaak van uw (pijn)klachten en hoe uw lichaam hierop reageert. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld beter leren omgaan met hoofdpijn, RSI, lagerugpijn, hyperventilatie, reuma en stress. Daarnaast kijken we bij deze behandelmethode hoe u uw houding en spiergebruik kunt verbeteren om uw klachten te verlichten en in de toekomst te voorkomen.

Hot-stone-massage

Hot-stone-massage is een eeuwenoud oosters genezingsritueel dat tegenwoordig in de westerse wereld vooral wordt gebruikt als diep ontspannende massagevorm die verlichting kan brengen bij diverse klachten, zoals pijn in spieren en gewrichten, menstruatiepijn, overspanning en sportblessures. Stenen die zijn verwarmd tot een temperatuur van ongeveer 45 graden worden op uw huid geplaatst, waar ze diep op uw weefsels inwerken en de doorbloeding stimuleren.

Triggerpoint-therapie

Als de oorzaak van uw klachten ligt in uw spieren en gewrichten, kan triggerpoint-therapie pijn verminderen en uw mobiliteit verbeteren. Denk hierbij aan problemen met uw rug, benen, bekken, nek, schouders en armen. Tijdens een triggerpoint-behandeling geeft uw therapeut druk op bepaalde punten in de spieren en gewrichten waar u pijn heeft. De pijn zal hierdoor afnemen, waardoor het makkelijker voor u wordt om u weer normaal te kunnen bewegen.

Zwangerschapsbegeleiding
Tijdens de zwangerschap worden uw buik, onderrug, bekken en bovenbenen belast, wat kan leiden tot bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit of urineklachten. Zwangerschapsbegeleiding bij de mensendieck-praktijk heeft als doel u te helpen uw spieren goed te bewegen en de juiste houding aan te kenem om uw bekken en onderrug te stabiliseren. Dit helpt om klachten te voorkomen, maar kan ook verlichting bieden als u al ergens last van hebt.

Wilt u meer weten over mensendieck-therapie en onze andere diensten? Neem vrijblijvend contact op met Mensendieck-praktijk de Keyzer in Amstelveen.